tolko_chto_vyzhatyj_tykvennyj_sok_1Kādi produkti ir veselīgi un kādi nav? Kādu diētu ieturēt, lai ar karoti neizraktu sev kapu? Cik kalorijas satur dažādi ēdieni un cik kaloriju man vajag, lai cīnītos ar lieko svaru, locītavu sāpēm, augstu asinsspiedienu, paaugstinātu holesterīna līmeni asinīs? Izrādās, ka veselīgi ēst un kontrolēt svaru ir tikpat viegli kā panākt muskuļu un sirds asinsvadu sistēmas izturību. Turklāt, nav nepieciešams badoties, vai arī atteikties no kādiem ēdieniem. Ja jūs šos ieteikumus ignorēsiet, jūs ne tikai kavējiet sevi mērķa sasniegšanā, bet arī variet sabojāt veselību.

Notievēšanas programmas uzdevums ir zaudēt liekos taukus, saglabājot muskuļus, asinis, kaulus. Šādu efektu var panākt ar fiziskiem vingrinājumiem. Jūs vienlaikus zaudējiet taukus un stimulējiet muskuļu, kaulu un asiņu attīstību.Svari sākumā var rādīt, ka jūsu svars pieaug, jo šie smagākie un veselībai svarīgākie audi aizvieto vieglākos taukaudus. Taču spoguļattēls tūdaļ parāda labvēlīgas pārmaiņas. Svars spēj dot tikai virspusēju priekšstatu par jūsu “barojumu”. Ja ir karsts laiks un jūs maz dzeriet, jūs zaudējiet šķidrumu, tādēļ svari rādīs, ka jūs sveriet mazāk, bet turpinot dzert mazāk kā nepieciešams, jūs sāksiet slikti justies. Uzņemot šķidrumu jūsu pašsajūta uzlabosies, taču arī svars tiks atgūts. Piemēram, muskuļotiem vīriešiem svars nav tik nozīmīgs rādītājs kā vidukļa apkārtmērs. Tā kā vīriešiem tauki visbiežāk sāk uzkrāties viduklī, viņu vidukļa apkārtmēram būtu jābūt mazākam par gurnu apkārtmēru.

Sievietes uzkrāj taukus dažādi – citas gūžās, citas augšdelmos, krūtīs, vēderā. Sievietēm noderīgāks ir cm tests. Paņemiet grāmatu, kas ir tieši 2,5 cm bieza, un saņemiet starp īkšķi un rādītāju. Tad saņemiet ādas kroku vēdera sānos, uz augšstilba, augšdelma un citur. Nevienā vietā krokas biezumam nevajadzētu pārsniegt 2,5cm, ja kroka ir biezāka, tad katrs pus centimetrs norāda aptuveni  uz 3 liekiem tauku kilogramiem.

Tauku šūnas ir enerģijas krātuves, kuras ir paredzētas dienām, kad nebūs ko ēst, taču mūsu apstākļos tā vairs nemēdz notikt, tādēļ šādas rezerves mums vairs nav vajadzīgas. Taukaudos ir daudz asinsvadu. Katrs lieks grams tauku pievieno lielu daudzumu asinsvadu, kas sirdij papildus jāapasiņo.

Ja jūsu svars pēdējā laikā nav mainījies, tad lieki uzņemot 100 kalorijas dienā, jūs pakāpeniski pieņemsieties svarā, tieši tāpat kā iztērējot 100 kalorijas vairāk kā parasti uzņemat, vai vienkārši šīs 100 kalorijas neuzņemot, jūs pamazām zaudēsiet svaru.

Lielākā daļa no mums kārtējo reizi “sagrēkojot” ar kādu no “našķiem” jau kārtējo reizi sev apsola: viss, tas bija pēdējais, no rītdienas “sāku tievēt”.Vai tā nav? Ir, ir, zinu, arī man tā ir gadījies! Tādā gadījumā neatliksim uz rītdienu un negaidīsim vasaras sākumu, Ziemassvētku tuvošanos, izlaidumu, kāzas, utt. Sāksim ar vienkāršāko: pamazām mainīsim savus ēšanas paradumus, izsvītrosim no ēdienkartes liekos, nevajadzīgos (treknos, kcal bagātos) produktus, jo, ja mēs gribam samazināt svaru, būtu jāievēro nosacījums, ka dienā uzņemtajam enerģijas (kaloriju) daudzumam jābūt mazākam nekā jūs patērējat, tikai tādā gadījumā runa var iet par zemādas tauku un svara samazināšanu.
Iesākumā pārskatiet savu ēdienkarti, izrevidējiet to sīki un smalki, atstājiet ledusskapī tikai “ēdamas lietas”.

Ar mīlestību Ineta