Sveiki, draugi! 🥰 Ja kāds no jums arī šajā gadā ir izvēlējies sākt “jaunu dzīvi”, un vēl nav saņēmies, tad pastāstīšu (precīzāk, atgādināšu) jums par dažiem vienkāršiem nosacījumiem, kurus ievērojot, jums izdosies sasniegt mērķus. Iespējams, ka daudziem šie padomi liksies vienkārši un “elementāri”, bet par tiem pasmīkņāt var vien tie, kam nav izdevies tos ieviest savā dzīvē ilgāk kā vien uz pāris nedēļām (varbūt pat dienām?)😉
Es zinu, ka 99% cilvēku tik un tā joprojām cerēs atrast “taukus dedzinošo” tableti, vai metīsies kādā kārtējā apšaubāmā “taukus dedzinošā izaicinājumā, vai dosies izbaudīt kādu detox programmu, nu, sliktākajā gadījumā pamēģinās “taukus dedzinošos treniņus/vingrinājumus”, lai pēc iespējas ātrāk atvadītos no sava “peldriņķa”. Nu, vai arī “uzsēdīsies” uz kārtējās “brīnum” diētas, pēc kuras beigām ar uzviju un pat dubultā atgūs zaudēto. Vai paklausot draudzeņu ieteikumiem, uzsāks kādu jaunu “trendisko ” diētu.
Un tomēr, tomēr… 😉Es būšu tik nejauka un atļaušos atgādināt:
✔️ Vispirms atzīstiet sev, ka esiet nošāvuši greizi… Ja esiet apauguši ar lieko kg nastu, tātad kaut ko neesiet darījuši pareizi: tādēļ, vispirms noskaidrojiet sava liekā svara cēloni. Un apzinieties, ka tātad kaut kas ir jāmaina.👌
✔️ Kaloriju deficīts – upss….nu, piedodiet….nu, kaut skrien ar pieri sienā! Bet! 😉Kamēr jūsu ēdienkartē nebūs radīts kaloriju deficīts, jūs NESPĒSIET atbrīvoties no liekajiem taukiem (ja tas ir jūsu mērķis). Un, jo ilgāk klausīsiet apkārt bubinātājus, ka kaloriju deficīts (to skaitīšana) “nestrādā”, jo vairāk apaugsiet ar lieko svaru.
✔️Uzturvielas. OB (olbaltumvielas) ne mazāk kā 0,8 -2 gr (atkarīgs vai esiet sportists, vai nē) uz 1 kg masas diennaktī. Tauki: ne mazāk kā 20% no ēdienkartes kalorāžas. Es ieteiktu 30%. Mana pārbaudīta recepte “žāvējoties” un gatavojoties sacensībām: 30%-40%-30%. (OB – OH – T). Šāda kompozīcija ļāva nezaudēt muskuļu masu, un justies pietiekoši enerģiskai. Parastajam, standarta iedzīvotājam tievējot ieteiktu 20%-50%-30%.
✔️ Jau labu laiku pierādīts, ka kardio un spēka treniņi palīdz pie “tauku dedzināšanas”.
✔️ Tērējiet naudu un iegādājieties svaigus un veselīgus proroduktus. Pie pārbaudītiem pircējiem. Netērējiet naudu visādām bezjēdzīgām piedevām: L carnitīnam, BCAA, tievēšanas tējām, dažādiem detox smūtijiem, herbalaifiem un, atvainojiet, citiem mēsliem. 😏Gatavojiet paši, nevis sūtiet gatavu ēdienu, vai ēdiet ārpus mājas.
✔️ Ēdiet daudzveidīgi, neizslēdzot neko no tā, kas ļoti, nu, ļoooti garšo (vien samaziniet daudzumus), dzeriet ūdeni un izdariet izvēli par labu nerafinētiem produktiem.
✔️ Ja jums nav medicīniski pamatotu aizliegumu un norādījumu, izslēgt kādu produktu/-us no uztura, neiedomājieties izslēgt tos pats uz savu galvu. Tas tagad notiek, un es nesaprotu, kāpēc. No kurienes radies šis mīts, ka piena produkti ir pē, ka glutēns ir pē….🙄🤔 Tas jau ir kā “trends”: ….es tagad tievēšu un izslēgšu no savas ēdienkartes piena produktus un glutēnu…”. Kāpēc??? Nu, nav tādu produktu, kurus lietojot uzturā jūs: ātrāk un efektīvāk tievēsiet, vai produkti, kuri veicinās organisma “detoksikāciju”. Nu, nav tādu. Piedodiet. 🙏🥰
✔️ Un visu beidzot: ja esi izvēlējies atbrīvoties uz visiem laikiem no liekajiem kg, tad iegaumē, to, ka ilgtermiņā tas strādās un nomestos kg neatgūsi tikai tad, ja jaunie uztura un ikdienas paradumi kļūs par tavu ikdienu. Ja esi gatavs tā dzīvot, un tā ēst visu atlikušo dzīvi, tad tikai tā ir garantija, ka liekie kg nekad neatgriezīsies.👌👍
Bet, ja atkal izvēlēsies kādu brīnumdiētu, kas paredz kādu produktu aizliegumu lietot uzturā, vai mono diētu (griķu, olu, apelsīnu, utml…) varu uzreiz ieteikt: labāk nemaz nesāc, ja nevēlies iegūt lieko svaru dubultā.
❗️Pamatu pamats: kcal deficīts+uzturvielu līdzasvars+fiziskās aktivitātes.
Ar mīlestību Ineta💞💞💞