Vēl joprojām cīnies ar liekajiem kilogramiem un centīgi mēģini izpildīt savu plānu un no tiem atbrīvoties? Tu neticēsi, bet tu vari tievēt arī miegā. Mūsu ķermeni vada un kontrolē hormoni, tādēļ, mums vajadzētu ar tiem dzīvot  draudzīgi un censties tos izprast un nekādā gadījumā nenodarīt tiem pāri.  Parunāsim par mūs, noteikti visus interesējošo “tauku dedzināšanas”  (augšanas) hormonu – somatropīnu, kurš savu labo darbiņu veic naktī – miegā.

  • Somatropīns – ir augšanas hormons, kurš palīdz audzēt muskuļu masu. Bet, kā jau daudzi zina (bet varbūt tikpat daudzi tomēr vēl nē – jo joprojām baidās no svaru stieņiem, hantelēm un milzu muskuļiem), jo cilvēkam lielāka muskuļu masa, jo vairāk energijas (kcal) jūsu organisms tērēs tā  uzturēšanai.
  • Pateicoties šim hormonam tauku šķelšana notiek tieši pašās problemātiskākajās zonās:  uz vēdera un vidukļa.
  • Hipofīze šo hormonu sintezē no plkst.22-2 naktī (hipofīze ir endokrīnās sistēmas iekšējās sekrēcijas dziedzeris, kurš izdala šo hormonu). Tieši naktī šis hormons veicina tauku dedzināšanu un izvadīšanu no organisma (esiet taču dzirdējuši, ka veiksmīgai svara samazināšanai viens no galvenajiem nosacījumiem – ir veselīgs miegs, pietiekoši  ilgi gulētas h?).
  • Ja hormona izdalīšanās process ir pareizs un netraucēts, tad jums paātrinās šūnu reģenerācijas process, palēninās novecošanas process, nostiprinās imunitāte. Organisms burtiski atjaunojas šūnu līmenī.

    Bet bieži vien šī hormona izstrāde ir bloķēta. Tam par iemeslu var būt liels liekais svars, vēla gulētiešana, vakara pārēšanās, pieradums iet gulēt ar pilnu vēderu.⠀

Kā  gan “iedarbināt” šo tauku dedzināšanas hormonu “somatropīnu”?  Tam nepieciešami daži svarīgi nosacījumi: 

  1. Noregulējiet savu dienas režīmu: ejiet gulēt ne vēlāk kā plkst 23.00. Miega ilgumam jābūt ne mazāk kā 6-7h.
  2. Izvairieties no vēlajām vakariņām. Ideālā variantā pārtrauciet ēst 3h pirms miega.⠀
  3. Nekad neejiet gulēt ar pilnu vēderu. Un izslēdziet vakaros produktus ar augstu kaloritāti – tie provocēs insulīna “sprādzienu”. Bet insulīns ir galvenais tauku veidošanas hormons, kas bloķē somatropīna izstrādi.Lai jums veicas!

Ar mīlestību Ineta